Yesterday, the Star Tribune dropped a comprehensively reported bombshell, accusing Adrian Peterson's All Day Foundation of misusing funds intended for charity, and failing to keep proper books or account for much of the money it took in. Last night, Peterson offered a rebuttal:

Advertisement

While it is true that you should get your news from media sources that take the time to be great, it's also worth pointing out that the most damning allegations against Peterson's nonprofit don't come from the media at all.

  • The claim that Peterson, two relatives, and four women engaged in an all-night, drunken, partner-swapping sexstravaganza in an Eden Prairie hotel room that led one woman to file a complaint of rape against him? That came from a police report, as did the fact that the hotel room was paid for by a company credit card for the All Day Foundation.
  • The claim that the All Day Foundation's biggest charity recipient in 2009 was a Maryland-based ministry that has no record of receiving the money doesn't come from the media? That came from the foundation's own tax filings and the ministry's founder.
  • The defense that Peterson "made changes to the organization" in 2011 after learning of problems in its administration? That came from Peterson's lawyer in a statement today. We'd love to be able to confirm or refute that clean-up, but the All Day Foundation has neglected to submit its tax filings since 2011. (Peterson's philanthropy adviser told ESPN it will be filed "soon.")

Advertisement

Below, more on Peterson's foundation, including allegations that the single largest beneficary was an anti-gay crusader who served on the All Day Foundation's board.